Brud: Thingamajig

Scénář a režie: Aditya Mandayam


Produkce: Emilia Zalewska


Production design: Reaktor - Sculpture Lab: Anna Zielinska, Przemyslaw Pietrzak, Pawel Chmielewski, & Ludwik Wielecki


Často kladené otázky

1. Co je Ooze?

V rámci Ooze se hraniční čáry mezi centrem a periferií slily do jednoho nerozlišitelného Ooze. Je to tělo bez orgánů, nový rozměr schizofrenního těla, organismus bez končetin, jenž funguje pouze na základě dechu, pocení a přenosu tekutin? Kvílející tělo hovořící jazykem, v němž se neartikuluje.

2. Jaký vztah má Ooze ke Spime?

Spimes jsou hmotná ztvárnění nehmotného systému (dat). Spimes jsou udržitelné a vylepšitelné a vytvořené ze substancí, které mohou být a budou vloženy zpět do výrobního toku budoucích Spimes.

Spime-Spim-Spum-Herm. 

Díky Herm dosáhne Brud nesmrtelnosti. Nesmrtelnosti, jíž se dříve dosahovalo skrz náboženství. Nesmrtelnosti, jíž se kdysi dosahovalo skrz slávu. Nesmrtelnosti, jíž se dříve dosahovalo skrz památníky. Nesmrtelnosti, jíž se dnes dosahuje skrz dvojkovou soustavu jedniček a nul na obrazovce a anonymní kvanta dat. (Nesmrtelnost pro masy.)

3. Co se bude dít na Tautologickém kongresu?

Slepé uličky, nelogické výroky, bezduché pravdy, parafráze a žvásty: ti všichni se sejdou, aby si poslechli, co Brud říká.

Brud bruslí na dětské hračce – hromadě kluzkých banánových hříček.

4. Co Brud udělá?

Brud bude chránit své právo na umíněnou nesrozumitelnost.

5. Co Brud chce?

Brud chce dokumentovat případy, kdy se bulvární tisk setkává s červenou knihovnou (květnatou, zadýchanou, přitaženou, samu sebe propagující literaturou).

6. Co je Brud?

Brud je kouzlení. Od limbockého k limbickému, euterického k eterickému, od laminálního k animálnímu.

7. Po čem Brud touží?

Brud touží po určitém snovém spádu. Vše zapomenuté, nepřímé, pohřbené, všechny pozůstatky paleozoiku z půdního výprodeje ostatků kulturního všežravce.

8. K tomu mě napadá: Co bychom tak našli na Brudově půdním výprodeji?

Nanosatelitní senzory, oloidní povrchy, medvídky panda Issi Noho, pyramidové intriky, optické tiskárny, divadlo smyčky (divadlo rozumu), radikální primitivy, autocefalózní představitele, složité projekce a polskou špínu.

 

Andrea Liu

Berlin, 2016

Head Pedant, Brud

BROŽURA K VÝSTAVĚ